søndag 19. september 2010

Twitterkjerringer

No er det blitt jævlig inn å kle av seg å sende ut bilete av seg sjølv på Twitter. Først kjerringer frå USA, og no er også norske kjerringer på full fart med på trenden. NRK-programleder Helle Vaagland har no lagt ut bilde av seg sjølv. Flott å sjå bilete av damer som faktisk har litt gladvalk og laus hud. Så forbanna supert. Eg gjer ein stor honnør til den modige dama og flekkar litt hårete bryst i hennar ære.

Sjølvsagt er det andre kjerringer som ser sitt snitt til å kritisere. Super mediahore Marianne Aulie syns bilde er stygt. Men i rettferdigheitas namn, så veit ho jo ein del om stygge bilete. Ho har jo laga ein del. (Ups, dette burde eg kanskje ikkje skrive - ho vert jo så lei seg)

Men nok om kjerringer. Tilbake til det denne bloggen skal handle om. Menn og fett. Eller nett no, mangel på fett. No er eg i Sverige og føl valet her. Eit land der alle gutane er så jævla trendy og ingen av dei ser ut som dei har ete sidan konfirmasjonen. Skal bli godt å komme heim til småtjukke Oslo.
Ein tjukk svensk gutt. Han er så mykje tjukkare enn klassekompisane sine, at han vert mobba på skulen.

2 kommentarer:

  1. He, he, så vidt jeg har fått med meg så er det ikke bare jenter som legger ut lettkledde bilder, men det er visst bare de media legger merke til.
    Nå var det jo denne Helle som fikk igang debatten igjen ved å la seg provosere til å knipse bilde.
    Aulie er ikke den mest smakfulle personen jeg vet om og bildet hennes så litt bitchy ut med den overdrevene poseringen. På den annen side så forstår jeg hennes irritasjon. Helle har blitt framstilt som den som viser 'ekte' kvinnekropp, hva som er ekte og normalt kan jaggu meg diskuteres. Jeg har selv vokst opp blant sport og friluftsfolk, mine foreldrer som er i femtiårsalderen er slanke på grunn av et aktiv liv. Alle vennene deres er slanke og muskuløse. Jeg vokste rett og slett opp i et miljø som ikke var preget av stillesitting og usunn kosthold. Selv er jeg ingen trenings-entusiast, men er slank på grunn av kostholdet, nei, jeg sulter ikke. Selv om fedme blir mer og mer synlig blant befolkningen så er det fremdeles mange slanke folk som ikke går på sultekur, de er da ikke uekte mennesker. Aulie var ikke feilfri på twitterbildet, men slank og jeg antar at det er det som får enkelte kvinner til å rase.
    Aulie reagerte også på hvorfor Helle gjorde seg styggere enn hun var. Som sagt så synes jeg ikke Aulies posering var noe å rope hurra for, men jeg skjønner heller ikke vitsen med å prøve å se værre ut enn man er. Hvorfor kunne ikke Helle ha vist sin 'ekte' kropp med en pen posering? Hun trengte ikke lage trutmunn og prøve å være deilig, det fins andre og bedre måter å posere på.
    Istede for å fremstille sin litt lubbene kropp som noe som kan bare bli vist frem med ironi så kunne hun ha vist en smakfull posering, med et smil om munnen (som ville ha stått i sterk kontrast med Aulies selvhøytidelige trut) og vist at hennes kropp også er bra nok for et undertøysbilde.
    Hun hadde nok ikke fått samme oppmerksomheten, men de lubbene og runde hadde kanskje fått litt inspirasjon til å føle seg bedre i undertøy og på bilder.

    SvarSlett
  2. Hvem bryr seg? Vær deg selv og smil.. Så lenge kroppen fungerer skal man være så forbannet glad!

    SvarSlett